Na antenie: Radio eM
www.em.kielce.pl

online button
Jesteś tutaj:Radio eM»Na 4 łapy»Zamienię»Zamienię

Na antenie: Radio eM
www.em.kielce.pl


Reorganizacja Urzędu Miasta [PEŁNY PLAN]

poniedziałek, 25 marca 2019 15:18 Napisał

12 wydziałów oraz 4 komórki na prawach wydziałów - tak będzie wyglądał Urząd Miasta za prezydentury Bogdana Wenty, który dziś przedstawił reorganizację magistratu.

Nowe władze miasta przy tworzeniu nowego schematu organizacyjnego wzorowały się na takich miastach jak Gdańsk czy Wrocław. Odpowiedzialny za reorganizację był Leszek Papaj. - Dotychczas były 22 wydziały plus Zakład Obsługi. Do tej pory było 40 dyrektorów. Obecnie proponujemy 12 wydziałów i 4 komórki, które będą na prawach wydziałów. Wydział powinien liczyć około 40 osób. Rzeczą nieakceptowalną jest tak duża liczba wydziałów. Szczególnie, gdy niektóre wydziały miały po 4-5 osób - mówił na konferencji prasowej Leszek Papaj.

Wprowadzanie nowego schematu rozpocznie się prawdopodobnie od 1 kwietnia. Wciąż nie wiadomo ile osób straci pracę w Urzędzie Miasta. Wiadomo, że część urzędników otrzyma wypowiedzenia zmieniające warunki pracy. - Chcemy zapewnić pracę wszystkich, którzy są zatrudnieni w urzędzie. Podejdziemy do sprawy ewolucyjnie. Wiemy ile osób jest w wieku emerytalnym. Będziemy ludziom proponować pracę. Wiemy, że jest przerost zatrudnienia, ale ci ludzie nie są winni, że zostali tutaj zatrudnieni. To dyrektorzy sprawdzą umiejętności pracowników. Musimy dać im tą szansę - podkreśla Leszek Papaj. 

Nowy schemat Urzędu Miasta:

Kierownictwo ratusza - prezydent, wiceprezydenci, sekretarz i skarbnik. Nowością będzie kolegium prezydenta. To organ opiniująco-doradczy. Będzie weryfikował wydatki powyżej 300 tys. zł. W kolegium prezydenta członkami będą prezydenci, sekretarz i skarbnik. Prezydent będzie mógł zapraszać ekspertów z głosem doradczym.

Wydział organizacji kadr - Tutaj nie zmieni się wiele. - Zależy nam na bardziej teleinformatycznej obsłudze. Nie trzeba będzie przychodzić do urzędu w każdej sprawie - tłumaczy Leszek Papaj.

Wydział komunikacji społecznej - To będzie nowy wydział urzędu. Jego elementami będą partycypacja, budżet obywatelski, biuro prasowe z wyłączeniem funkcji rzecznika prasowego, obsługa inwestorów i promocja miasta czy współpraca z organizacjami pozarządowymi. - Jest ogromne parcie na to, żeby rozszerzyć tę współpracę między miastem a organizacjami. Z naszych kontroli wynika, że ta współpraca nie należy do najlepszych. Te pieniądze rozdysponowane przez miasto powinny służyć większemu gronu osób - mówi Leszek Papaj. Zmieni się także sposób konsultacji społecznych. - Zależy nam na tym, żeby niektóre sprawy, jak np. budowa skweru, była konsultowana tylko z wąską grupą mieszkańców, a nie z całym miastem - dodaje Papaj.

Wydział komunikacji - Nie zostaną wprowadzone większe zmiany.

Wydział spraw obywatelskich - Zostaną zabrane sprawy związane z działalnością gospodarczą a dodane m.in. wnioski o dowody osobiste.

Wydział edukacji, kultury, sportu i turystyki - Nie zostaną wprowadzone większe zmiany. Miasto chce jednak zwiększyć nadzór nad szkołami niepublicznymi. - To około 75 mln zł rocznie. Nie jesteśmy zadowoleni z nadzoru nad tymi szkołami. Część tych pieniędzy nie jest wydawana zasadnie - mówi Leszek Papaj.

Wydział architektury i urbanistyki - Zostaną połączone dwa wydziały, które kiedyś rozłączono. Mają one działać wspólnie. Do tego wydział zajmie się mieszkalnictwem oraz miejskimi zabytkami.

Wydział geodezji - Został wydzielony wydział gospodarki nieruchomościami, ponieważ okazuje się, że są one bardzo ważne dla mieszkańców. Wymaga to dużej pracy i odpowiedniej infrastruktury dla tego wydziału.

Wydział gospodarki nieruchomościami - Poza tym, że z wydziału została wyłączona geodezja, to niewiele się zmienia.

Wydział gospodarki komunalnej i środowiska - Zostaje dołączony wydział zarządzanie energią i gospodarką niskoemisyjną, w którym pracowało kilka osób.

Wydział budżetu i księgowości - z 4 wydziałów finansowych powstaną dwa. wydział budżetu i księgowości oraz wydział podatków, należności i windykacji.

wydział podatków należności i windykacji - - Zależy nam na tym, żeby wszystkie windykacje w mieście były w jednym ręku. Chodzi o mandaty MZD, opłaty Straży Miejskiej itd. powinny być w nadzorze tego wydziału. Wydaje nam się, że to poprawi szczelność tego systemu - tłumaczy Leszek Papaj.

Wydział administracyjny - Będzie się zajmował inwestycjami miejskimi, usługami informatycznymi oraz przetargami.  

Komórki na prawach wydziałów:

Kancelaria prezydenta - W jego skład wejdą sekretariaty, rzecznik prasowy, radcy prawni, audyt i kontrola, rzecznik konsumentów i centralny rejestr aktów prawnych.

Biuro zarządzania funduszami europejskimi - Tutaj żadnych zmian nie ma.

Biuro bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego - Dołożone zostały sprawy wojskowe oraz bezpieczeństwo i inżynieria ruchu drogowego.

Biuro inteligentnego zarządzania rozwojem - Smart City - Chcemy, żeby przez portal Idea Kielce, który jest prawie gotowy mieszkańcy mogli zapłacić podatki czy załatwić inne rzeczy. Można tam uzyskać wiele informacji. To bardzo przydatna rzecz, która wprowadza nas w XXI wiek.

Dodatkowe informacje

  • Miejsce Kielce

Od nowego roku szkolnego 2019/2020 Technikum nr 4 im. Ryszarda Kaczorowskiego w Zespole Szkół Elektrycznych w Kielcach będzie kształcić uczniów w nowym zawodzie, jakim będzie technik programista. Patronat nad klasami objęła kielecka firma informatyczna Infover.

- Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom uczniów i pracodawców, zdecydowaliśmy się na utworzenie nowego kierunku technik programista. Chcielibyśmy, aby uczniowie mogli już na etapie szkoły średniej rozwijać swoje pasje i zainteresowania w obszarze nowych technologii, które cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Stawiając na fachowość, doświadczenie i otwartość na młodych ludzi poprosiliśmy o współpracę lidera branży IT w regionie, firmę Infover - wyjaśnia Władysław Zaucha, dyrektor szkoły.

W ramach umowy patronackiej przyszli programiści będą mogli od strony praktycznej uczyć się programowania, pogłębiać znajomość języka angielskiego z naciskiem na słownictwo techniczne, a także brać udział w warsztatach czy szkoleniach z branży IT. - Zdecydowaliśmy się na utworzenie klas patronackich w Zespole Szkół Elektrycznych, gdyż zależy nam na jak najlepszym przygotowaniu uczniów, a być może w przyszłości także pracowników naszej firmy. Dodatkowo chcielibyśmy zachęcić młodzież do studiowania kierunków informatycznych i dalej popularyzować nowe technologie i programowanie - mówi Damian Kalisz, dyrektor Działu Produkcji i Rozwoju Oprogramowania w firmie Infover.

Na współpracy z kielecką firmą zyskają także nauczyciele. - Z myślą o gronie pedagogicznym przygotowaliśmy cykl szkoleń tematycznych nastawionych na pogłębianie ich wiedzy z zakresu nowoczesnych technologii i trendów rynkowych w branży IT - dodaje Damian Kalisz.

Infover to nowoczesna firma informatyczna, która od 17 lat tworzy innowacyjne rozwiązania dla biznesu. Projektuje i wdraża rozwiązania o szerokim spektrum biznesowym. Zatrudnia blisko 200 architektów systemu, inżynierów i specjalistów. Z jej doświadczenia korzystają przedsiębiorstwa będące liderami w swoich branżach (Grupa Polskie Składy Budowlane, Marwit, Komfort Łazienki, Kolporter, Nordkalk, Świętokrzyskie Kopalnie Surowców Mineralnych, Homla, NSK Bearings, Szczecińskie Kopalnie Surowców Mineralnych i wiele innych).

ZSE w Kielcach od wielu lat kształci w zawodzie technik informatyk. Obecnie w 17 klasach  uczy się ponad 500 przyszłych informatyków. Placówka posiada 13 pracowni specjalistycznych, własną platformę e-learningową oraz bezprzewodowy dostęp do Internetu.

Dodatkowe informacje

  • Miejsce Kielce

Spektakle i warsztaty w "Kubusiu"

poniedziałek, 25 marca 2019 14:20 Napisał

Teatr Lalki i Aktora „Kubuś” w Kielcach przyłącza się do ogólnopolskiej akcji "Dotknij Teatru", której celem są obchody Międzynarodowego Dnia Teatru. Wydarzenia artystyczne w ramach akcji będą odbywać się  od 27 marca do 7 kwietnia.

Teatr „Kubuś” w dniach 26 i 27 marca, oprócz spektakli „Nad rzeką, której nie było”, które odbędą się o godzinie 9 i 11 oraz „O Rybaku i Złotej Rybce” o godzinie 9.15 i 11, proponuje bezpłatne warsztaty dla widzów spektaklu „Nad rzeką, której nie było”.

- Tematem warsztatów będą podstawy animacji teatralnej jako jednej z form rozbudzania wyobraźni wśród widzów. Uczestnicy zapoznają się z terminem „animacja przedmiotu” i spróbują odnieść go do obejrzanego wcześniej spektaklu. Zdobytą wiedzę będą mogli wykorzystać podczas zagranych przez siebie, na scenie, krótkich etiud teatralnych - mówi Karolina Gregorczyk z kieleckiego "Kubusia".

Natomiast 6 kwietnia o godzinie 15 odbędą się warsztaty lalkarskie dla osób, które zakupią bilet na spektakl "Makbet", wystawiony tego samego dnia o godzinie 18. Na warsztaty obowiązuje rezerwacja. Liczba miejsc jest ograniczona i decyduje kolejność zapisów.

Zajęcia poprowadzi Adam Walny, lalkarz, scenograf, reżyser i pedagog teatru, który opowie o lalce teatralnej. - Wykorzystując swoje bogate doświadczenie w pracy z lalką, zarówno jako jej twórca, jak i animator, w sposób daleki od szkolnej sztampy przedstawi podstawowe rodzaje lalek teatralnych. Pacynka, kukła, jawajka, marionetka, ale też lalka cieniowa czy teatr przedmiotu. Każda z nich to inne zadanie dla aktora, który ją animuje - tłumaczy Karolina Gregorczyk.

Dodatkowe informacje

  • Miejsce Kielce

Stulecie Najwyższej Izby Kontroli

poniedziałek, 25 marca 2019 14:13 Napisał

Najwyższa Izba Kontroli obchodzi w tym roku 100-lecie istnienia. W Pałacu Biskupów Krakowskich odbyły się regionalne obchody tej uroczystości, podczas których podsumowano wieloletnie działania tej instytucji, a także rozmawiano na temat wyzwań, które jeszcze przed nią stoją.

Najwyższą Izbę Kontroli powołał do życia w lutym  1919 roku Józef Piłsudski. Była to jedna z pierwszych instytucji w odrodzonej, niepodległej Polsce. NIK nieprzerwanie od 100 lat kontroluje dochody i wydatki państwa i wskazuje nieprawidłowości.

– 100 lecie obchodzimy nie tylko centralnie, ale również w delegaturach czyli  bardzo ważnych miejscach dla naszej instytucji.  Delegatura kielecka jest pierwszą, która powstała w kraju,  a także jedną z najlepszych. Przeprowadza wiele istotnych kontroli, jedną z ciekawszych w ostatnim czasie była ta, dotycząca rozwiązań prawnych związanych z funkcjonowaniem firm rodzinnych. To największa grupa firm w Polsce i to delegatura kielecka zdiagnozowała, co zrobić aby firmy rodzinne w Polsce mogły bez przeszkód funkcjonować  – podkreślił Krzysztof Kwiatkowski, Prezes Najwyższej Izby kontroli. – Izba musi się zmieniać bo współczesny  świat się zmienia. Kiedyś kontrolowaliśmy głównie wydatki publiczne, dzisiaj to także kontrole wykonywania zadań np. kontrole suplementów diety. Przebadaliśmy kilkadziesiąt substancji, okazało się, że były tam bakterie chorobotwórcze, bakterie kałowe, opis substancji, nie zgadzał się z rzeczywistością – uzupełnił prezes.

NIK złożył w minionym roku 100 wniosków poprawy prawa do parlamentu, w tym 10 wniosków pochodziło z Kielc. – Jednostek organizacyjnych jest 30, więc trzeba przyznać, że Kielce mają bardzo dobrą statystykę. Te działania dążą do usprawnienia wielu rzeczy m.in. edukacji dla osób niepełnosprawnych,  pomocy przedsiębiorcą. Badamy i patrzymy gdzie są luki i nieścisłości, które mogą powodować, że prawo nie funkcjonuje w prawidłowy sposób. Cieszymy się, że te zmiany następują – tłumaczy Grzegorz Walendzik, dyrektor delegatury NIK w Kielcach.

– NIK jest bardzo potrzebną instytucją. Ma już 100 lat, to pokazuje, jak ważną instytucją była dla tworzącego się państwa Polskiego. Przez te lata jej znaczenie się umacnia, jest potrzebna do budowania silnego państwa – zaznaczyła wojewoda świętokrzyski Agata Wojtyszek.

W uroczystości wzięli udział świętokrzyscy parlamentarzyści: poseł Krzysztof Lipiec oraz Kazimierz Kotowski, a także senatorowie: Krzysztof Lipiec i Jarosław Rusiecki. Integralną częścią uroczystości w Pałacu Biskupów Krakowskich była wystawa prezentująca działalność NIK. Znalazły się na niej fotografie i pamiątki dokumentujące dorobek Izby. Uroczystość zwieńczył koncert fortepianowy.

Charytatywny Maraton Zumby w Staszowie

poniedziałek, 25 marca 2019 14:03 Napisał

W Staszowie odbył się Charytatywny Maraton Zumby zorganizowany przez Stowarzyszenie "Skrzydlaci Dzieciom". W wydarzeniu uczestniczyło ponad 200 osób.

Maraton udało się zorganizować dzięki Joannie Słomińskiej, która jest pediatrą.  Podczas wydarzenia zbierana były pieniądze na stojaki do podawania chemii. Dla Onkologii i Hematologii Dziecięcej w Kielcach udało się zebrać ponad trzy tysiące złotych.

Organizatorzy dziękują instruktorom tańca i wszystkim, którzy zaangażowali się w przygotowanie Maratonu, a także uczestnikom i darczyńcom.

Dodatkowe informacje

  • Miejsce Staszów

W środę Międzynarodowy Dzień Teatru

poniedziałek, 25 marca 2019 13:42 Napisał

Z okazji obchodzonego w najbliższą środę Międzynarodowego Dnia Teatru kielecki Teatr im. Stefana Żeromskiego zaprasza na spektakl „Pinokio" Carlo Collodiego w reżyserii Bartłomieja Wyszomirskiego.

„Pinokio" jest historią, która jednocześnie uczy i bawi. Opowiada o losach pajacyka wystruganego z kawałka magicznego drewna. Jego ojcem staje się Dżeppetto, stary majster, który żyje w nędzy. Pinokio przynosi mu radość, ale na krótko. Pajacyk obiera złą ścieżkę, ponieważ jest niewdzięczny i kłamie. Z biegiem czasu Pinokio przechodzi metamorfozę, dzięki której spełnia się jego marzenie - staje się chłopcem.

Spektakl rozpocznie się o godzinie 18. Bilety do nabycia w kasie Teatru.

Dodatkowe informacje

  • Miejsce Kielce

Ratownicy protestowali na sesji Sejmiku

poniedziałek, 25 marca 2019 13:42 Napisał

– Chcemy zwrócić uwagę nieuznawanie przez naszego pracodawcę legalnie działającego związku zawodowego – mówił Przemysław Witkowski, pełnomocnik Polskiego Związku Ratowników Medycznych, którego przedstawiciele byli obecni na poniedziałkowej sesji Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego. Do sprawy odniósł się Marek Bogusławski, członek Zarządu naszego województwa.

– W Świętokrzyskim Centrum Ratownictwa Medycznego i Transportu Sanitarnego powstała jednostka wewnętrzna Polskiego Związku Ratowników Medycznych. Pracodawca od 1,5 roku nie uznaje powstania takiej jednostki. Przyszliśmy tutaj, bo zarówno Zarząd Województwa poprzedniej i obecnej kadencji nie potrafi doprowadzić do nawiązania dialogu z pracodawcą. Związek jest wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego. Przypomnę, że pięciu ratowników medycznych zostało zwolnionych dyscyplinarnie. Trzech z nich sąd, póki co nieprawomocnie, przywrócił do pracy. Dyrekcja obrała taktykę procesową, polegającą na tym, że związek nie istnieje, a zwolnienia nie mają z nim nic wspólnego. Okazuje się jednak, że wszyscy zwolnieni ratownicy byli jego członkami – uważa Przemysław Witkowski.

Marta Solnica, dyrektor Świętokrzyskiego Centrum Ratownictwa Medycznego i Transportu Sanitarnego odmówiła komentarza w tej sprawie. Do sytuacji odniósł się jednak Marek Bogusławski, członek Zarządu Województwa Świętokrzyskiego. – Rozmawiałem z przedstawicielami ratowników. Moje stanowisko było takie, że ewentualne dalsze działania, które będą powzięte uzależnione są od wyniku sprawy sądowej. Z informacji od pani dyrektor Solnicy wiem, że wynik jest niekorzystny dla panów ratowników, czyli krótko mówiąc związek nie został sądownie uznany – zauważył Marek Bogusławski.

Dodatkowe informacje

  • Miejsce Kielce

W obecnych czasach działa coraz więcej małych firm. Niestety nie każda z nich może sobie pozwolić na wynajem pomieszczeń na urządzenie biura, ponieważ nie dysponuje odpowiednimi funduszami. Na szczęście na rynku pojawia się coraz więcej rozwiązań, które pomogą uporać się z tym problemem. Jednym z nich są biura serwisowane, ale nie każdy wie, czym one tak właściwie są. Co więc warto wiedzieć na ich temat?

Czym są biura serwisowane?

Biura serwisowane w Polsce występują pod kilkoma nazwami i warto znać je wszystkie, aby w każdej chwili wiedzieć z czym mamy do czynienia. Tak więc możemy usłyszeć określenia takie jak centrum biznesowe, biuro zarządzane oraz biuro pod klucz. Terminy te bywają stosowane zamiennie. Jednak czym właściwie jest biuro serwisowane? Firmy świadczące usługi w tym zakresie, najczęściej wynajmują piętro w całym budynku lub jego większą część. Następnie wynajmowane powierzchnie przygotowują na powierzchnię biurową z kompletnym pakietem usług. Dzięki takiej procedurze mogą zaoferować najemcom elastyczne warunki umów. Firmy znajdujące w danym budynku składają się na opłaty za usługi oferowane w biurach serwisowanych, co znacząco obniża koszty wynajmu.

Warunki wynajmu biur serwisowanych

Oferta biur serwisowanych jest skierowana przede wszystkim do osób, które potrzebują gotowego miejsca pracy. Zazwyczaj dotyczy to niewielkich firm z krótkim stażem, np. start-upów. Takie przedsiębiorstwa nie mogą sobie pozwolić na wysokie koszty, a chcą świadczyć swoim klientom najlepsze usługi. Niewielkie firmy najczęściej potrzebują kompleksowo wyposażonej powierzchni biurowej od razu po wprowadzeniu i nie mają czasu na urządzanie miejsc pracy. Biura serwisowane to również doskonała opcja dla oddziałów dużych zamiejscowych lub zagranicznych firm, które potrzebują odpowiedniego miejsca na przygotowanie projektu w konkretnej lokalizacji.

4 800x333

Ceny biur serwisowanych

Ceny wynajmu biur serwisowanych są bardzo zróżnicowane. Wszystko zależy od tego, ile pomieszczeń zamierzamy wynająć oraz na jakich usługach nam zależy. Podstawowe pakiety zazwyczaj mieszczą się w granicach 800-2000 zł. Konkretna cena zależy od standardu biura oraz jego lokalizacji. Biura serwisowane w doskonałej lokalizacji możemy znaleźć na https://www.omnioffice.pl/biura-serwisowane/.

Dlaczego warto postawić na taką usługę?

Biura serwisowane mają wiele zalet, które sprawiają, że coraz więcej osób decyduje się na takie rozwiązanie. Przede wszystkim stanowią one komfortowe miejsce w pracy bez długotrwałych umów. W takim lokalu możemy liczyć na pełną obsługę recepcji, obsługę spotkań biznesowych, sprzątanie, księgowość oraz usługi asystenckie. To sprawia, że możemy zaoszczędzić duże sumy pieniędzy na zatrudnieniu dodatkowych pracowników. Biura serwisowane najczęściej są też doskonale wyposażone. W takich lokalach znajduje się szerokopasmowy internet, xero, faks, drukarka, a nawet telefony stacjonarne. Możemy też liczyć na kuchnię z szerokim zapleczem sanitarnym.

Radni Sejmiku podjęli ważne decyzje

poniedziałek, 25 marca 2019 13:03 Napisał

Zadania realizowane ze środków PFRON i stypendia dla przyszłych lekarzy – to najważniejsze decyzje, które podjął Sejmik Województwa Świętokrzyskiego podczas swojej kolejne sesji. Przyjęto także stanowisko dotyczące ograniczenia środków finansowych na rozbudowę ważnej dla naszego regionu linii kolejowej.

W tym roku nasze województwo przeznaczy prawie 6,9 miliona złotych ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Jest to ponad milion złotych więcej, niż w zeszłym roku. Zadania, które realizowane będą w ramach wsparcia z PFRON podzielono na trzy obszary. – Pierwszą kategorią są roboty budowlane. Tutaj proponujemy przeznaczyć kwotę 1,3 miliona złotych. Wpłynęło siedem ofert na to zadanie, z czego cztery z nich są poprawne. Prawie 5,4 miliona złotych chcemy przeznaczyć na funkcjonowanie Zakładów Aktywności Zawodowej. Utworzymy m.in. piąty ZAZ w naszym regionie. Trzecim zadaniem jest rehabilitacja społeczna i zawodowa osób niepełnosprawnych – mówiła Renata Janik, wicemarszałek województwa świętokrzyskiego. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

Kolejnym ważnym punktem obrad było głosowanie ws. programu stypendialnego skierowanego do studentów kształcących się na kierunku lekarskim. – Dotyczy to wszystkich uczelni na terenie Polski. Chodzi o to, żeby studenci, którzy będą pobierali stypendia przyszli do pracy na terenie naszego województwa i odbyli tutaj starz i specjalizację na kierunkach deficytowych. Chcemy zatrzymać u nas przyszłą kadrę lekarską, która zasili nasze szpitale marszałkowskie – tłumaczył Marek Bogusławski, członek Zarządu Województwa Świętokrzyskiego. Stypendium ma wynosić 2000 złotych miesięcznie i być wypłacane od 1 października do 30 czerwca każdego roku. Obowiązkiem świadczeniobiorcy będzie praca w szpitalu zarządzanym przez Urząd Marszałkowski przez okres czasu równy okresowi pobierania stypendium. Uchwała również została podjęta jednogłośnie.

Radni przyjęli także stanowisko ws. finansowania fragmentu linii kolejowej nr 8 na odcinku Skarżysko-Kaminna – Kielce – Kozłów, które zostało zmniejszono o ponad 570 milionów złotych decyzją Rady Ministrów. Stanowisko, w którym Sejmik wyraża sprzeciw w tej sprawie i wnosi o przywrócenie finansowania, zostało przyjęte jednogłośnie, choć nie zabrakło ostrej dyskusji między radnymi PiS i PSL, którzy obciążali winą za ten stan rzeczy swoich przeciwników.

Dodatkowe informacje

  • Miejsce Kielce

– Ta ważna instytucja państwowa wyrasta z tradycji uprzednich instytucji o podobnym charakterze, jakie pojawiły się już w I Rzeczpospolitej, następnie w Królestwie Polskim i w odrodzonej Polsce po długich latach rozbiorów – mówił w swojej homilii biskup Jan Piotrowski, podczas Mszy Świętej w Bazylice Katedralnej  z okazji 100. rocznicy powołania Najwyższej Izby Kontroli.

– Sprawność  tej instytucji zależy wyłącznie od człowieka, od jego uczciwości, życia w prawdzie, kompetencji i oddanej służby. Wato przypomnieć, że już filozofowie greccy mówiąc o idei idealnego państwa zwracali uwagę na to, by dzięki rozumowi człowiek  dążył do mądrości.  Wola natomiast powinna okazywać męstwo, a nad pożądaniem należy panować znając umiar dopiero wtedy gdy te wszystkie sfery funkcjonują jako jedna całość, mamy do czynienia z człowiekiem sprawiedliwym, a więc takim, któremu w przestrzeni życia publicznego można powierzyć różne funkcje i zadania – zaznaczył Ordynariusz Diecezji Kieleckiej. – Podobne wyzwania znajdujemy w objawionym Słowie Bożym, zarówno w Starym jak w Nowym Przymierzu. Bóg miłuję prawdę i chce aby ludzie byli uczciwi – doda biskup Jan Piotrowski.

[audio url="/images/2019/03.25biskup.mp3"]

Galeria

View the embedded image gallery online at:
http://www.em.kielce.pl/zamienie-3#sigProGalleriaa2e63fdc52
Strona 1 z 1972

ZNAJDZIESZ NAS

Na żywo

WYSZUKIWARKA

TYGODNIK EM

Oglądaj nas na żywo!

FACEBOOK



SŁUCHAJ ONLINE

online button

TVS

Pobierz aplikacje radia eM

appstore

googleplay

banner edukacja ekonomiczna