Na antenie: Radio eM
www.em.kielce.pl

online button
Jesteś tutaj:Radio eM»REGION»Obietnice ekspansji polskiego produktu

Na antenie: Radio eM
www.em.kielce.pl


WIADOMOŚCI ŚWIĘTOKRZYSKIE

Obietnice ekspansji polskiego produktu

Świętokrzyskie / 13 lutego 2017 / Tekst
Obietnice ekspansji polskiego produktu fot. Piotr Michalec

Wzmacniają dyplomację ekonomiczną i zapowiadają prężniejszą ekspansję polskiego produktu na rynki zagraniczne. Specjalna Strefa Ekonomiczna „Starachowice” wraz z Polską Agencją Inwestycji i Handlu zamierza promować przedsiębiorców z regionu poza granicami kraju. Parlamentarzyści zapowiadają, że w skali świata powstanie około 70 biur państwowej agendy.

Małe, średnie oraz duże firmy ze Świętokrzyskiego mogą liczyć na wsparcie Specjalnej Strefy Ekonomicznej „Starachowice” w zdobywaniu nowych rynków. Nie liczy się wielkość przedsiębiorstwa czy branża, lecz dobry produkt, który sprzeda się w innym kraju. Marcin Perz, prezes strefy mówi, że wśród najbardziej perspektywicznych rynków świętokrzyscy biznesmeni wskazują na przykład brytyjski, skandynawski oraz USA. Szansą może okazać się przynależność SSE „Starachowice” do Polsko-Brytyjskiej Izby Gospodarczej. Prezes Marcin Perz mówi, że nasze marki na „Wyspach” już oficjalnie chwalił i dodaje, że w podkreśleniu naszej obecności za granicą może pomóc Brexit. - Oczekiwaniem wicepremiera Morawieckiego jest to, abyśmy skutecznie promowali świętokrzyską gospodarkę. Nie przez wyjazdy studyjne. Pan Morawiecki oczekuje, że przyjedziemy z pakietem konkretnych firm, produktami i oczekiwaniami. Mamy pokazać, że jesteśmy skuteczni. Czas, abyśmy wdrażali tę dyplomację ekonomiczną, którą od lat stosują Niemcy, Francja czy Wielka Brytania – mówi Marcin Perz.

W ostatnich miesiącach jednym z głośniejszych sukcesów ekonomicznych polskiego produktu jest sprzedaż gry Wiedźmin 3 autorstwa warszawskiego studia CD Projekt RED. Tylko do końca 2015 roku, elektroniczna wariacja na temat prozy Sapkowskiego sprzedała się w niemal 10 milionach egzemplarzy. Tytuł trafił do dystrybucji na całym świecie i zdobywał szczyty list bestsellerów. Po premierze gry, zysk na czysto firmy wynosił 350 milionów złotych, czyli 67 razy więcej niż w roku poprzedzającym. To pojedynczy przykład na to jak ważna jest promocja produktu na świecie.

- Jestem przekonany co do tego, że ta nowa wyspecjalizowana instytucja rządowa jaką jest Polska Agencja Inwestycji i Handlu dobrze przyczyni się do promocji krajowej gospodarki na europejskich i nie tylko europejskich rynkach. To szansa, by świętokrzyska gospodarka i jej produkty mogły dobrze zafunkcjonować na świecie. To z całą pewnością będzie miało bardzo dobry wpływ na rynek pracy - mówi poseł Krzysztof Lipiec.

Powołanie Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu to zdaniem senatora Krzysztofa Słonia skutek ekspansywnych działań zarówno rządu Prawa i Sprawiedliwości jak i Prezydenta RP Andrzeja Dudy. - Właściwie w każdej delegacji są przedstawiciele przedsiębiorców, konkretnych branż, eksperci ale też przedstawiciele poszczególnych ministerstw. Po to, by nawiązywać kontakty skutkujące podpisywaniem umów – wyjaśnia senator Krzysztof Słoń.

Przedsiębiorcy, którzy chcieliby zainteresować swoimi produktami rządową agencję a potem rynek zagraniczny powinni skontaktować się ze Specjalną Strefą Ekonomiczną Starachowice. Polska Agencja Inwestycji i Handlu działa od 2003 roku. Wcześniej funkcjonowała pod nazwą Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych. Zmiana nastąpiła 3 lutego bieżącego roku, a podyktowana była poszerzeniem zakresu działalności instytucji. Podstawowym zadaniem agencji jest obsługa inwestorów w Polsce oraz wspieranie ekspansji krajowych przedsiębiorstw za granicą.

ZOSTAW KOMENTARZ

ZNAJDZIESZ NAS

WYSZUKIWARKA

TYGODNIK EM

Oglądaj nas na żywo!

FACEBOOK



SŁUCHAJ ONLINE

online button

Pobierz aplikacje radia eM

appstore

googleplay

banner edukacja ekonomiczna