STARCOM MULTI (7)

Na antenie: Weekend z blondynką
Radio eM Kielce
online button
Jesteś tutaj:Radio eM»BIZNES»Pozycjonowanie long tail – co to takiego? ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Na antenie: Weekend z blondynką
Radio eM Kielce
online button
online button

BIZNES

Pozycjonowanie long tail – co to takiego? ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Kielce / 21 maja 2018 / Tekst

O pozycjonowaniu słyszał chyba każdy współczesny przedsiębiorca – działania ukierunkowane na wywindowanie firmowej strony internetowej jak najwyżej w wyszukiwarkach przekładają się bowiem na zwiększenie ruchu w witrynie, a co się z tym wiąże – także na wyższą sprzedaż. Popularnym trendem w ostatnich miesiącach staje się natomiast pozycjonowanie long tail. Co warto o nim wiedzieć?

Tajemniczo brzmiące long tail to tzw. długi ogon, czyli długa, wielowyrazowa i konkretna fraza kluczowa. Coraz częściej bowiem użytkownicy Internetu szukając informacji wpisują w wyszukiwarkę bardziej sprecyzowane wyrażenie. Z jednej strony ma na to wpływ rosnąca świadomość internautów, którzy spośród natłoku informacji, niestety często bezwartościowych i nie mających nic wspólnego z prawdą, chcą znaleźć coś, co okaże im się naprawdę przydatne. Z drugiej strony, chodzi o wyszukiwanie konkretnych produktów. Jeśli komuś skończą się ulubione perfumy, nie wpisuje w wyszukiwarkę ogólnej frazy "perfumy", a konkretnie – nazwę producenta, markę, linię, a czasem nawet pojemność. Dzięki temu od razu wyświetlają mu się produkty, których szuka.

Pozycjonowanie long tail – jak zacząć?

Rozpoczęcie pozycjonowania long tail powinno zostać poprzedzone dokładną analizą (wykonują je m.in. agencje SEO, takie jak https://mayko.pl/pozycjonowanie-stron-www-kielce/). Należy sprawdzić branżę, dotychczasową zawartość strony oraz oczekiwania klientów. Bezcenne może okazać się wyszukanie niszy w danej branży, co pozwoli przygotować konkretne frazy kluczowe, pasujące do potrzeb grupy docelowej. Bardzo ważnym, a niestety niedocenianym elementem jest analiza działań konkurencji. Kopiowanie jej pomysłów, nawet zupełnie niezamierzone, może przynieść skutek odwrotny do zamierzonego.

Jakie korzyści daje pozycjonowanie long tail?

Pozycjonowanie long tail niesie ze sobą wiele korzyści. Przede wszystkim sprawia ono, że stronę odwiedzają osoby zainteresowanie konkretnym towarem lub usługą dostępną w ofercie firmy, a to powiększa szanse na wzrost sprzedaży. Badania dowiodły, że pozycjonowanie long tail wpływa na czas spędzany przez internautów na danej stronie – odwiedzają oni więcej podstron niż na witrynach pozycjonowanych na krótkie frazy. Wreszcie strona staje się bardzo atrakcyjna pod kątem algorytmów Google’a – efekty pozycjonowania są widoczne i stabilne.

Czy pozycjonowanie long tail jest dla każdego?

Pozycjonowanie long tail jest zalecane przede wszystkim bardzo dużym serwisom, z dużą liczbą podstron (np. sklepom internetowym). Wtedy właściwie każda z nich może być wówczas pozycjonowana pod inną długą frazę kluczową. Tak naprawdę jednak nic nie stoi na przeszkodzie, by z tego typu działań SEO korzystać również w przypadku mniejszych serwisów.

ZOSTAW KOMENTARZ

ZNAJDZIESZ NAS

WYSZUKIWARKA

TYGODNIK EM

FACEBOOK



SŁUCHAJ ONLINE

online button

TVS

Pobierz aplikacje radia eM

appstore

googleplay

banner edukacja ekonomiczna